Maisto produktų pasirinkimo tendencijos nuolat keičia vienos kitas: dar ne taip seniai vyravo greitojo maisto kultas, alkstant greitai paruošiamų produktų, neatsižvelgiant į jų sudėtį, – o nūdien pirkėjams vis labiau norisi žinoti, kur bei kaip buvo pagaminti tam tikri produktai.
Remiantis „Eurostat“ duomenimis, 2015 m. Europos Sąjungos šalyse išvis buvo 11,1 mln. hektarų ekologiško žemės ūkio: per pastarąjį dešimtmetį šis skaičius augo daugmaž 500 tūkst. ha per metus. Ar tai daug? Pagal oficialią statistiką, Lietuvoje 2017 m. deklaruotas bendras žemės ūkio naudmenų plotas iš viso sudar ė 2,9 mln. ha. , taigi, apimtis galime tik įsivaizduoti.
Dėmesys mažiesiems
Ekologiškos produkcijos rinka per metus Europoje išauga daugmaž 5-7 proc. ir sveikatai naudingų produktų vartojimas pamažu tampa gyvenimo būdu. Sveikatai naudingesnius produktus ypač linkę rinktis tie, kurie augina vaikus: jeigu tik leidžia finansinės galimybės, ekologiškiems, natūraliomis priemonėmis užaugintiems gaminiams teikiama pirmenybė. Jaunos šeimos renkasi laisvai auginamų vištų kiaušinius, laisvai besiganančių galvijų mėsą ir panašius produktus.
Štai Julija Jakimavičienė, trijų vaikų mama, pasakojo, jog jei ne vaikai, tiek dėmesio mitybai neteiktų. Tačiau dabar ji su vyru siekia, kad vaikai augtų sveiki, o patys jaustųsi geriau.
„Gaminu visai šeimai, todėl, atsiradus vaikams, sveikiau maitinamės visi. Dažniausiai renkamės ekologiškus pieno gaminius, duoną, kruopas, miltus bei ilgesnį laiką galiojančią produkciją, – kalbėjo J. Jakimavičienė. – Man ypač svarbu, kad produktas būtų pagamintas Lietuvoje. Taip pat – kad prekė turėtų specialų, oficialiai pripažintą ženklą: ar tai būtų lapelis, gulbė, ar raktas – tai man kelia pasitikėjimą, nes tokia produkcija yra griežtai kontroliuojama. Tiesa, jei minėto ženklo nėra, tuomet paskaitau sudėtį – juk yra ir nepaženklintų, gerų produktų.“
J. Jakimavičienės įsitikinimu, ekologiškos produkcijos gamintojai renkasi sunkesnį kelią – ne dėl asmeninės naudos, bet aplinkosaugos sumetimų. Gamtos tausojimo aspektas moteriai taip pat – svarbus veiksnys.
Populiariausi – pieno produktai